Падтрымліваючы занятак па беларускай мове 2 “Б” клас Настаўнік Сцепаняк М.Ч.
[ Скачать с сервера (2.66 Mb) ] | 10.02.2013, 20:57 |
Падтрымліваючы занятак па беларускай мове 2 "Б” клас Настаўнік Сцепаняк М.Ч. Тэма. Вымаўленне і перадача на пісьме спецыфічных гукаў беларускай мовы [дз’], [ц’]. Мэта. У канцы занятка дзеці павінны правільна вымаўляць словы з гукамі [дз’], [ц’], ведаць пры дапамозе якіх літар яны Задачы: стварыць умовы для замацавання правільнага вымаўлення і перадачы на пісьме гукаў [дз’], [ц’]; садзейнічаць пашырэнню слоўнікавага запаса вучняў, развіццю мовы; пазнаёміць з назвамі птушак, выхоўваць любоў да роднай прыроды. Абсталяванне: карткі з заданнямі, камп’ютар, прзентацыя "Птушкі Беларусі”, "Гукі [д], [т]”(1.6) Падтрымліваючы занятак па беларускай мове 2 "Б” клас Настаўнік Сцепаняк М.Ч. Тэма. Вымаўленне і перадача на пісьме спецыфічных гукаў беларускай мовы [дз’], [ц’]. Мэта. У канцы занятка дзеці павінны правільна вымаўляць словы з гукамі [дз’], [ц’], ведаць пры дапамозе якіх літар яны перадаюцца на пісьме. Задачы: стварыць умовы для замацавання правільнага вымаўлення і перадачы на пісьме гукаў [дз’], [ц’]; садзейнічаць пашырэнню слоўнікавага запаса вучняў, развіццю мовы; пазнаёміць з назвамі птушак, выхоўваць любоў да роднай прыроды. Абсталяванне: карткі з заданнямі, камп’ютар, прзентацыя "Птушкі Беларусі”, "Гукі [д], [т]”(1.6) Ход занятка 1. Арганізацыйны момант. - Як можна прывітацца? (Добры дзень, прывітанне) 2. Актуалізацыя ведаў. Работа ў парах. - Выберыце гукі, якіх няма ў рускай мове. ( Катрачка 1) 3. Аб’яўленне тэмы. Пастаноўка мэты . 4. Пастаноўка гукаў [дз’], [ц’]. Чыстагаворкі. (Картачка 2) 5. Гутарка. - Якая за акном пара года? - Ці любіце вы зіму? - За што яна вам не падабаецца? - За што вы любіце гэту пару года? 6. Аднаўленне тэкста. (Картачка 3) Дзеці ўстаўляюць патрэбнае слова, разам з настаўнікам тлумачаць яго сэнс. - Падкрэсліце літары, якія абазначаюць гукі [дз’], [ц’]. - Якія літары стаяць пасля іх? Абвядзіце іх. Вывад. Гукі [дз’], [ц’] вымаўляюцца мякка, пасля літар, якія іх абазначаюць пішуцца е, ё, і, ю, я. 7. Хвілінка адпачынку. "Зімовыя забавы” - Мы з вамі зараз адправімся на прагулку. Яле спачатку трэба апрануцца па пагодзе. Я буду называць адзенне, а вы паказвайце, як вы яго будзеце апранаць. (Калі дзеці не ведаюць, што азначае слова, настаўнік пераводзіць на рускую мову). Штаны, шкарпэткі, камізэлька, куртка, футра, кажушок, чаравікі, валёнкі, рукавічкі, шапка, шалік. - Цяпер можна і пагуляць. З паперы дзеці робяць сняжкі і шпурляюць у мішэнь, намалёваную на дошцы. Затым мішэнь выкарыстоўваецца для зрокавай гімнастыкі. 8. Гутарка. - Каму зімой цяжэй за ўсіх? (Птушкам) - Як вы можаце дапамагчы птушкам зімой? - Якіх птушак вы ведаеце? Гульня "Назаві птушку”. Прэзентацыя "Птушкі Беларусі” Дзеці па малюнку пазнаюць птушку і называюць яе. Пры неабходнасці можна уключаць падказку – голас птушкі. Калі дзеці не могуць назваць птушку, гэта робіць настаўнік. - Якім птушкам патрэбна наша дапамога? Чаму? (Зімуючым) 9. Практыкаванне. (картачка 4) -Закрэсліце непатрэбную літару. Праверце работу суседа. - Якія словы можна аднесці да тэмы "Зіма”? - Якія словы можна аднесці да тэмы "Адзенне? 10. Вынік. - Як вымаўляюцца гукі [дз’], [ц’]? - Якія літары пішуцца пасля літар, што іх абазначаюць? - Як вы лічыце, ці навучыліся вы правільна вымаўляць гукі [дз’], [ц’]? - Ці запомнілі вы, як яны перадаюцца на пісьме? 11. "Гульня па кругу”. Прэзентацыя "Гукі [д], [т]”(1.6) Дзеці па чарзе падыходзяць да камп’ютара і ўстаўляюць патрэбную літару ў назву птушкі. - Якая птушка лішняя? (Індык. Гэта хатняя птушка.) 12. Рэфлексія. - Ці спадабаўся вам наш занятак? - Як бы вы ацанілі сваю работу? (Лесвічка поспеху) - Дзякую за працу. Дадатак. Картка 1. [а], [о], [дз’], [д], [ц’], [ў], [дж], [м], [т], [ч], [л], [л’], [с’], [з], [н’], [б], [ж], [в] Картка 2. Дзе- дзе- дзе – лодка на вадзе. Дзі-дзі-дзі – грыбочкі найдзі. Дзе-дзе-дзе – вырас на градзе. Дзі- дзі-дзі – на вуліцу ідзі. Іць-іць-іць – снег на вуліцы ляжыць. Аць-аць-аць – весела гуляць. Картка 3. Вось вам, дзеці, верш зімовы, Падкажыце ў вершы словы: Зімой даліны і сцяжынкі Пакрылі белыя ___________. Як шэры воўк завыла глуха У полі злая _____________. Сядзяць без ежы ў сцюжу птушкі. Сябры, зрабіце ім __________. Картка 4. (Ц,т)ётка, мя(т,ц)еліца, ш(т,ц)аны, с(т,ц)южа, гальш(т,ц)ук, ве(ц,т)ер, с(т,ц)юдзёны, ты(д,дз)ень, ня(д,дз)еля, сера(д,дз)а. | |
Просмотров: 7336 | Загрузок: 514 | |
Всего комментариев: 0 | |